برای دخترها و خانم ها (woman and girl) ...

وبلاگ آرایش ، زیبایی ، مد و مدلینگ

برای دخترها و خانم ها (woman and girl) ...

وبلاگ آرایش ، زیبایی ، مد و مدلینگ

ترشی لیته با انبه درست کنید ... + طرز تهیه

برای مشاهده تصویر در اندازه ی واقعی

بر روی آن کلیک نمائید :


ترشی با انبه



در این مطلب از سایت www.wandg.ir میخواهیم طرز تهیه ی ترشی لیته با انبه را به شما آموزش دهیم. انبه با غلظتی که دارد میتواند طعم غذاها را دلنشین تر کند و به آنها لعاب بدهد.

این بار از این خصلت انبه در ترشی استفاده کردیم تا علاوه بر پس دادن ته مزه ی شیرینش به ترشی ، یک حال اساسی هم به رنگُ روی این ترشی بدهد.


   مدت زمان پخت : 7 روز
  مناسب برای ... نفر


 
  مواد مورد نیاز :


انبه درشت : دو عدد

تمر هندی : یک بسته
سرکه : یک پیمانه
فلفل قرمز دارچین : یک قاشق چایخوری
سیاه دانه : دو قاشق مرباخوری
تخم گشنیز آسیاب شده : دو قاشق غذاخوری
نمک : به میزان لازم



طرز (روش و دستور) تهیه (پخت) : 


انبه میوه‌ای است که بیشتر در مناطق گرمسیری رشد می‌کند طبع این میوه گرم است. ترشی این میوه به دفع سنگ کلیه و مثانه کمک کرده و اشتها آور است ضمنا این میوه فاقد کلسترول و چربی اشباع شده می‌‌باشد و سدیم کمی دارد. این ترشی با روش‌های زیادی درست می‌شود ولی من نوع لیته آن را از همه بیشتر دوست دارم و تصمیم گرفتم آن نوعی که خودم می‌پسندم را به شما هم آموزش دهم.
ابتدا انبه‌ها را شسته و هسته آنها را جدا می‌کنیم. تمر هندی را در سرکه حل کرده و از صافی رد می‌کنیم سپس انبه و مخلوط سرکه و تمرهندی را درون مخلوط‌ کن می‌ریزیم. خوب که مخلوط شد فلفل، نمک، سیاه‌دانه، دارچین و تخم گشنیز را به آن اضافه کرده درون شیشه می‌ریزیم. در شیشه را محکم بسته و درون یخچال می‌گذاریم تا ترشی آماده شود. این ترشی را بلافاصله بعد از درست کردن هم می‌شود استفاده کرد ولی بهتر است تا یک هفته در یخچال بماند و بعد مصرف شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد