برای دخترها و خانم ها (woman and girl) ...

وبلاگ آرایش ، زیبایی ، مد و مدلینگ

برای دخترها و خانم ها (woman and girl) ...

وبلاگ آرایش ، زیبایی ، مد و مدلینگ

اگر همین الآن خوشبخت نیستید پس هرگز خوشبخت نخواهید شد!

اگر سعی کنید که مدام خوشبخت بودن خود را به چیزهای مختلف ربط دهید و بگویید که مثلا اگر به فلان چیز رسیدم خوشبخت میشوم یا اگر فلان شغل را پیدا کردم خوشبخت میشوم و ...  ،  مطمئن باشید که هرگز خوشبخت نخواهید شد و چه بسا تا پایان عمر بدبخت خواهید بود.

ببخشید که رُک گفتم! ولی واقعیت را گفتم...

حقیقت همیشه تلخه!




 

 



خوشبختی را مشروط نسازیم

آن جا بود که دریافت این برهه های مختلف جزو روال عادی زندگی هستند و او باید بیاموزد که در کنار آن ها و با وجود مشکلات مختلف احساس خوشبختی کند و اوست که باید خوشبخت بودن را از خود بخواهد نه از عوامل بیرونی زیرا اگر خوشبختی خود را به عوامل بیرونی مشروط سازد هرگز فرصت خوشبخت بودن پیدا نخواهد کرد زیرا قانون زندگی این است که همواره مشکلی در سر راه ما وجود داشته باشد و لذت زندگی هم در حل کردن همین مشکلات است و بی مشکلی هم خود مشکلی است.
بیایید تمرین کنیم خوشبختی را از خود بخواهیم. مانع شما برای احساس خوشبختی کردن چیست؟
من دوستی داشتم که عاشق نقاشی کردن بود اما از زمانی که شاغل شده بود فرصت این کار را پیدا نمی کرد و این موضوع را بهانه ای یافته بود که اندوهگین باشد و در طول روز موضوع این محرومیت مرتب فکرش را مشغول می ساخت وقتی با من درباره مشکلش صحبت کرد به او گفتم خوب بیا ببینیم برای این موضوع چه کاری می توانیم انجام بدهیم.
راه حل او این بود که باید تا زمان بازنشستگی اش صبر کند و وقتش آزاد شود و به علائقش بپردازد و این سال های لعنتی و طولانی و ساعت های ناتمام و کسالت آور را از زندگی کردن واقعی محروم باشد
در صورتی این فقط یک خطای فکری بود و او برای پرداختن به علاقه اش فقط به نیم ساعت وقت در طول روز نیاز داشت و من یک راه حل دیگر داشتم
مقداری کاغذ و یک مداد طراحی به دستش دادم و گفتم همین حالا زمان خوبی است، بیا قدری طراحی کن و او با بهت آن ها را از من گرفت و در عرض نیم ساعت طرحی زد و دلی از عزای طراحی نکردن در آورد!
به همین سادگی...
بیایید تمرین کنیم تا اجازه ندهیم موانع ما را در سرجای خودمان متوقف کنند چون مجبوریم با وجود آن ها زندگی کنیم و برای برداشتن آن ها چاره ای بیندیشیم.
دست به کار شوید، مطمئن باشید از آنچه گمان می کنید خیلی ساده تر است.




  :  www.skyqueen.blogfa.ir

نویسنده: ملیکا بهزادی



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد