برای دخترها و خانم ها (woman and girl) ...

وبلاگ آرایش ، زیبایی ، مد و مدلینگ

برای دخترها و خانم ها (woman and girl) ...

وبلاگ آرایش ، زیبایی ، مد و مدلینگ

خودمان را تغییر دهیم یا جهان را؟

امروز میخواهیم در مورد رسالت انسان در جهان حرف بزنیم. از اینکه چرا هستیم؟ میگویند روی سنگ قبر یک کشیش نوشته بود در کودکی میخواستم جهان را تغییر دهم. وقتی نوجوان شدم دیدم جهان بزرگ است و اگر کشورم را تغییر دهم خوب است. وقتی جوان شدم گفتم باید استان محل سکونتم را تغییر دهم. هنگامی که به میانسالی رسیدم میخواستم شهرم را تغییر دهم و وقتی که پیر شدم گفتم باید خانواده ام را متحول کنم!

حالا که در آستانه مرگ هستم میفهمم اگر از کودکی خودم را تغییر داده بودم شاید الآن میتوانستم جهان را هم تغییر دهم!!!

در ادامه مطلب روایت ملیکا بهزادی را هم بخوانید ...




 

 



سوال: به عنوان یک انسان علاوه بر پیگیری مسائل و منافع شخصی خود چه رسالت های دیگری در دنیا داریم؟


(به این سوال فکر کنیم  این که چقدر از رسالت خودمون به عنوان یک انسان دور شده ایم.)

و چه کسی توی دنیا هست که از همه ی ما بیشتر به رسالتش واقف باشه که ما بتونیم خودمون رو با او به عنوان ملاک و معیار بسنجیم؟
فکر می کنم پیامبر ما، رسول رحمت، حبیب خدا گزینه ی خوبی باشه. این طور نیست؟
پیامبر ما خود مظهر و هم چنین معلم کمالات اخلاقی بود و اومده بود تا انسان رو از فرش جدا کنه و به عرش برسونه.
(زیرا ما از خدا گم شده ایم و هدفمون در این دنیا ظاهراً هرچی باشه باطناً یک چیزه و اون رسیدن به مبدا و گم شده مونه. (خدا:کمال مطلق) و تا زمانی که گم شده مونو پیدا نکنیم در تکاپو هستیم و به آرامش نمی رسیم.)
این مسیریه که ما باید در اون حرکت کنیم:خداگونه شدن، قرب الهی. هرچند کند اما باید هر لحظه مواظب باشیم که از این مسیر منحرف نشیم. چون اگه در مسیر اشتباهی حرکت کنیم به هدف درستی نخواهیم رسید.
باید قبل از اینکه هر کاری رو انجام بدیم به این فکر کنیم که آیا این رفتار خداگونه و موردپسند خدا هست یا خیر؟ به قولی باید هر عملمون رو نامه ای به درگاه خداوند در نظر بگیریم.

 جمله ای هست که میگه: ماموریت تو تغییر دادن جهان نیست. تو مامور تغییر خویشتنی.
و من فکر می کنم این برابر باشه با تغییر دادن جهان. زیرا به قول شکسپیر:
می بینید که یک شمع کوچک شعله های خود را تا کجا می گستراند؟ بنابراین رفتار مناسبی را در دنیا منعکس کنید.
و در جای دیگه میگه: همه می خواهند بشریت را عوض کنند اما دریغ که هیچ کس در این اندیشه نیست که خود را عوض کند.
... خوب، این نظر من بود. شما چی فکر میکنید؟



  :  www.skyqueen.blogfa.ir

نویسنده: ملیکا بهزادی



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد