برای دخترها و خانم ها (woman and girl) ...

وبلاگ آرایش ، زیبایی ، مد و مدلینگ

برای دخترها و خانم ها (woman and girl) ...

وبلاگ آرایش ، زیبایی ، مد و مدلینگ

نان بپزید!! + طرز تهیه

برای مشاهده تصویر در اندازه ی واقعی

بر روی آن کلیک نمائید :


نان سنتی


در این مطلب از سایت www.wandg.ir میخواهیم آموزش پختن نان را بدهیم! بله نان! مشکلش چیست؟ فکر کردید حتما باید غذاهای پر گوشت و پر ملات اینجا یاد بدهیم؟ در مورد ما چی فکر کردید؟ فکر کردید میخواهیم پولدارها را بکشیم به این سایت؟ نه نه نه ... دستکش های 10 تایی رُز مریم! منظورم اینه که نه نه نه ... زهی خیال باطل.

ما خودمون از زمین های خاکی شروع کردیم برای همین اصلی ترین و درویشی ترین غذا را یاد میهیم.

بببععععلههه ...   یه همچین آدمی هستیم ما !

هر چند الآن نان گران شده و یک کالای لوکس و فاخر به شمار میرود!



   مدت زمان پخت : 30 دقیقه
  مناسب برای ... نفر




  مواد مورد نیاز :


آب : 1/2 لیتر
آرد سفید : 1 کیلو و صد گرم (تقریبآ 12 دسی لیتر)
مایه ی خمیر (یا پودر آن، مایه ی خمیر بهتر است) : 50 گرم
نمک : 3 قاشق چایخوری
روغن (روغن زیتون بهتر است) : 6 قاشق سوپخوری





طرز (روش و دستور) تهیه (پخت) : 


آب را تا 37 درجه سانتیگراد گرم نموده آن را داخل ظرف مخلوط کن بریزید.
مایه خمیر را خورد کرده به آن اضافه کنید.
روغن و نمک را به آب اضافه کرده، مخلوط کن را بکار بیندازید و آرد را کم کم به مایه اضافه کنید، این کار را ادامه دهید تا خمیر تقریبآ از حالت چسبندگی خارج شود مخلوط کردن خمیر معمولآ 10 تا 15 دقیقه وقت لازم دارد، خمیر باید خوب ورز داده شود.
پارچه تمیزی را بر روی ظرف مخلوط کن پهن کرده آن را 45 دقیقه به حال خود در مکانی که تقریبآ 37 درجه سانتی گراد حرارت دارد نگه‌داری کنید. همان گونه که می‌بینید خمیر نان بازاری تقریبآ مثل خمیر نان بربری است فقط کمی بیشتر آرد مصرف شده و همچنین نمک آن یک قاشق بیشتر است دلیل‌اش این است که هرچه خمیر نمک‌اش بیشتر باشد نازک کردن نان راحت‌تر خواهد بود.

مقداری آرد را بر روی میز آشپزخانه پخش کنید، خمیر را از ظرف مخلوط کن خارج کرده روی آرد (میز) بریزید. دست خود را به آرد آغشته کرده خمیر را 10 قسمت کنید و هر قسمت را بصورت توپ گردی درآورده به روی آرد (میز) بگذارید. پارچه تمیزی را بر روی آن قرار داده و آن را 15 دقیقه بحالت خود رها کنید.فر خود را روشن کنید. حرارت را روی 300 درجه سانتی گراد تنظیم کنید (بالا ترین درجه ممکن) . حتمآ فقط از شعله بالایی فر برای حرارت فر استفاده کنید و شعله‌های پایینی فر را خاموش کنید، با اینکار فر بصورت یک تنور عمل خواهد کرد. 10 قطعه خمیر را یکی یکی با غلتک نان پزی پهن کرده کمی آرد برای اینکار استفاده کنید تا خمیر به میز نچسبد. آنها را بشکل دایره یا بیضی به اندازه‌ای پهن کنید.


که ضخامت آنها تقریبا 3 میلیمتر بشود. اگر قادر به این کار نبودید کمی ضخیم تر آنها را آماده کنید. بوسیله چنگال سوراخهایی را بر روی نان درست کنید سپس خمیر پهن شده را با احتیاط برداشته بر روی سینی فر قرار دهید و آنرا در بالاترین نقطه فر قرار دهید. بخاطر نزدیکی نان به شعله‌ها باید مدام نان را زیر نظر داشته باشید.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد