برای دخترها و خانم ها (woman and girl) ...

وبلاگ آرایش ، زیبایی ، مد و مدلینگ

برای دخترها و خانم ها (woman and girl) ...

وبلاگ آرایش ، زیبایی ، مد و مدلینگ

سوهان عسلی درست کنید ... + عکس

برای مشاهده تصویر در اندازه ی واقعی

بر روی آن کلیک نمائید :


سوهان عسلی


در این مطلب از سایت www.wandg.ir میخواهیم طرز تهیه ی سوهان عسلی را بدهیم که خیلی خوشمزه و شیرین است و خوب طبعا باب میل بچه ها و بیشتر از بچه ها ، پدر و مادر ها است!

البته این سوهان عسلی کالری زیادی دارد و باید به آن توجه شود. به خاطر همین در انتهای مطلب ارزش غذایی این خوراک شیرین و همه سپند را آوردیم تا دیابتی ها و چاق ها حواسشان جمع باشد و بعدا گله نکنند که شما ما را کله پا کردید !!



   مدت زمان پخت : 20 دقیقه
  مناسب برای ... نفر




  مواد مورد نیاز :


بادام : 150 گرم
شکر : 150 گرم
عسل : 2 قاشق سوپخوری
آب : 1 استکان کوچک
روغن آبکرده : 3 تا 4 قاشق سوپخوری
زعفران : 1 قاشق چایخوری کوچک



طرز (روش و دستور) تهیه (پخت) :


بادام ها را به صورت خلال یا ریزتر خرد می کنیم. شکر ، عسل ، روغن و آب را در ظرف گودی ریخته ، روی آتش می گذاریم و حرارت را تند می کنیم ، مواد را مرتب هم می زنیم تا شکرآب شده و رنگ آن قهوه ای روشن شود. (البته نباید زیاد کارامل شود.) بادام آن را اضافه می کنیم و یکی دوباربه هم می زنیم سپس زعفران آب زده را داخل مایه سوهان می ریزیم و حرارت را خیلی ملایم می کنیم. زمانی که رنگ مواد به اندازه کافی قهوه ای شود بلافاصله با قاشقی کوچک مایه شیرینی را روی سینی چرب شده می ریزیم و کمی پسته خرد شده روی آن می پاشیم . بعد از سرد شدن، سوهان را با کارد از سینی جدا کرده ، در ظرف درداری چیده و استفاده می کنیم.

نکته: کل مواد این شیرینی محتوی 1200 کالری انرژی است. در صورتی که از این مواد 20 عدد سوهان تهیه کنیم، هرشیرینی دارای 60 کالری انرژی خواهد بود . این شیرینی از آنجا که محتوی بادام است برای یک فرد معمولی ، فوائد زیادی دارد اما اگر رژیم لاغری دارید، مجازید تنها یک عدد از آن را در روز میل کنید.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد