برای دخترها و خانم ها (woman and girl) ...

وبلاگ آرایش ، زیبایی ، مد و مدلینگ

برای دخترها و خانم ها (woman and girl) ...

وبلاگ آرایش ، زیبایی ، مد و مدلینگ

بررسی سه نوع عفونت شایع در زنان.

در این مطلب سه نوع عفونت شایع را که در زنان متداول است و معمولا یکی از آنها را حداقل تجربه میکنند آورده ایم و در مورد هر کدام توضیحات مفصلی دادیم.

از آنجایی که عفونت ها معمولا در ناحیه های جنسی بانوان رخ میدهد و به دلیل حساس بودن آن قسمت ها ممکن است مشکل های جدی ای را برای شما به وجود بیاورد پس حتما به پزشک مراجعه کنید اما ما هم چند راه درمان ساده را برای این عفونت ها آورده ایم که تا مقداری از ایجاد آن جلوگیری میکند ...





 



عفونت قارچی :
نوجوانان نیز همانند بزرگسالان اغلب نمی توانند عفونت کاندیدیاز خود را به درستی تشخیص دهند. در یک مطالعه مشخص شد از میان زنانی که شخصا تشخیص التهاب واژن قارچی را مطرح کرده اند فقط یک سوم زنان واقعا به این عفونت مبتلا بودند. معاینه بالینی و آزمایش مناسب حتی در نوجوانان کم سن و سال قابل انجام است ، به این منظور پزشک با استفاده از سواب پنبه ای که شبیه به گوش پاک کن است نمونه تهیه شده را از نظر PH و میکروسکوپی بررسی می کند. برای درمان حتما باید به پزشک مراجعه کرد اما برای تخفیف علائم می شود از دوش واژینال جوش شیرین استفاده نمود. برای این کار می توان جوش شیرین را در لگن هایی که به این منظور تهیه شده است به نسبت هر دو لیوان آب یک قاشق جوش شیرین در لگن بریزید و سپس چند دقیقه داخل آن بنشینید.
شایع ترین علت عفونت در کودکان وجود جسم خارجی در واژن می باشد. که ممکن است همراه با ترشحات چرکی و یا خون آلود باشد. از آن جایی که کودکان کم سن و سال منافذ بدن خود را جست و جو می کنند امکان وارد کردن هر جسمی به بدن خود مانند اسباب بازی در واژن وجود دارد اگر چه این مسئله در تمام موارد صدق نمی کند ، باید احتمال سوء استفاده جنسی را مد نظر داشت.





عفونت انگلی :

شایع ترین عفونت انگلی است و علامت آن وجود ترشحات زیاد و به رنگ زرد مایل به سبز ، کف آلود و بدبو می باشد. خارش و سوزش قسمت خارجی دستگاه تناسلی ، سوزش ادرار ، مقاربت دردناک و هم چنین درد حین ادرار و تورم شدید مهبل از علائم دیگر می باشند.
در افراد باردار ، ابتلا به این عفونت با پارگی پیش از موعد پرده ها ، زایمان زودرس و هم چنین با تولد نوزادان با وزن کم ارتباط قابل توجهی دارد.
در این نوع عفونت PH واژن بالای 5/4 است و لذا برای تخفیف علائم از لگن یا دوش واژینال سرکه به نسبت هر چهار لیوان آب یک استکان سرکه استفاده شود. ولی برای درمان قطعی باید به پزشک مراجعه نمود و از آن جایی که این بیماری شایع ترین عفونت مقاربتی می باشد لذا در این نوع عفونت درمان همسر یا شریک جنسی ضروری می باشد.





عفونت باکترایی :

شایع ترین نوع عفونت واژن و شایع ترین عفونت باکتریایی می باشد. در نیمی از موارد بدون علامت است و در موارد علامت دار بوی بد ماهی ، ترشحات ( سفید ، خاکستری و زرد ) کم و یک نواخت  از علائم آن می باشد. از آن جایی که در این حالت PH واژن معمولا بالای 5 است برای تخفیف علایم می شود از دوش سرکه استفاده نمود ولی برای درمان قطعی باید به پزشک مراجعه نمود. این بیماری مقاربتی است. در زمان پریودی و قاعدگی که محیط قلیای تر می شود بیماری بدتر می شود.باید به بیمار توصیه شود که در طی درمان با دارو 24 ساعت پس از آن الکل ننوشد. حمام سرد برای تسکین خارش و تحریک توصیه می شود. در صورت بر طرف شدن علایم ، ارزیابی بیشتر ضرورت ندارد و درمان روتین شرکای جنسی توصیه نمی شود.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد