برای دخترها و خانم ها (woman and girl) ...

وبلاگ آرایش ، زیبایی ، مد و مدلینگ

برای دخترها و خانم ها (woman and girl) ...

وبلاگ آرایش ، زیبایی ، مد و مدلینگ

خوراکی هایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن.

در این مطلب میوه ها و خوراکی هایی را که برای خانم ها (و زنان باردار) مناسب است و باعث تقویت سیتم ایمنی و همینطور تقویت جنسی آنها میشود را نام برده ایم.

همینطور در این مطلب عوامل تغییر ph واژن در دختران را توضیح داده ایم و دلایلش را بیان کردیم تا به سلامتی خود بیشتر برسید.





 

 


با مصرف کافی ویتامین ها و منابع آن ها مانند میوه جات و سبزی جات سبب پیشگیری از ابتلا به عفونت ها می شویم. مصرف روزانه ماست از بروز عفونت قارچی مهبل جلوگیری می کند.
در طی روز آب فراوان بنوشید. استرس و وزن خود را کاهش دهید.
مصرف بی رویه و سرخود آنتی بیوتیک ها میکروب های مفید و طبیعی مهبل را از بین برده و زمینه ابتلا به عفونت های قارچی را افزایش می دهد.
لازم به یادآوری است خانم هایی که در دوران حاملگی ، شیردهی و یائسگی می باشند و هم چنین خانم هایی که از قرص های ضد بارداری استفاده می کنند از آن جایی که سطوح هورمون های بدن آن ها دست خوش تغییر می شود می بایست بیشتر بهداشت فردی خود را رعایت کنند. البته در افراد دیابتی ، افرادی که داروهای ضد ایمنی استفاده می کنند و یا افرادی که " آی یو دی " روش جلوگیری از بارداری آن هاست احتمال ابتلا به عفونت بیشتر است و رعایت بهداشت با حساسیت بیشتری باید صورت گیرد.


PH اسیدی واژن کمتر از 5/4 است و این PH بهترین سیستم دفاعی است زیرا مانع رشد میکروارگانیسم های مختلف می شود از آن جایی که واژن محیط استریلی نیست و مقدار زیادی باکتری های هوازی و بی هوازی و غیره وجود دارد این محیط اسیدی از رشدشان جلوگیری می کند. چنان چه تغییری در فلور طبیعی واژن به وجود آید بیماری های واژن و رحم افزایش می یابد. این بیماری ها می توانند به علت افزایش التهاب لگن در اثر سقط و یا پارگی زودرس پرده های جنینی در افراد باردار با زایمان پیش از موئد و غیره به وجود آید.






عواملی که سبب تغییر PH واژن می شوند عبارت است از :


1 - پوشیدن لباس های تنگ و کلفت.

2 - استفاده از پوشش نایلونی.

3 - مقاربت های متعدد.

4 - بیماری دیابت که فرد را بیشتر مستعد عفونت های قارچی می کند.

5 - قرص های OCP یا ضد بارداری.


افزایش و یا کاهش PH واژن سبب افزایش رشد میکروارگانیسم ها می شود.
پس این نکته در پیشگیری حائز اهمیت می باشد.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد