برای دخترها و خانم ها (woman and girl) ...

وبلاگ آرایش ، زیبایی ، مد و مدلینگ

برای دخترها و خانم ها (woman and girl) ...

وبلاگ آرایش ، زیبایی ، مد و مدلینگ

ترشی شپله درست کنید ... + طرز تهیه

برای مشاهده تصویر در اندازه ی واقعی

بر روی آن کلیک نمائید :


ترشی شپله یا هندوانه ابوجهل



در این مطلب از سایت www.wandg.ir میخواهیم روش ترشی درست کردن با شپله را آموزش دهیم. شپله گیاهی بوته ای است که در شهرهای غربی کشور از جمله کرمانشاه و همدان و... میروید.
این گیاه دارای خاصیت زیادی است از جمله  در درمان درد های مفاصل و کاهش چربی خون موثر میباشد و ضد تشنج و اسپاسم میباشد. به عنوان تحریک‌کننده و محافظ کبد می باشد و باعث بهبود عملکرد کبد می شود.

به این گیاه هندوانه ابو جهل هم میگویند که نمیدانم چرا؟!


   مدت زمان پخت : یک ماه
  مناسب برای ... نفر

  

  مواد مورد نیاز :


  نمک
شپله
سرکه 




طرز (روش و دستور) تهیه (پخت) : 


شپله را شسته و دم آنرا گرفته و در آب جوشیده سرد شده نمک بریزید به مدت ۵ الی ۶ روز شپله را در آن ریخته و طی این مدت هر روز آب نمک آنرا عوض و در یخجال نگه داری کنید وپس از آن شپله را از آب نمک خارج کرده و با آب روی حرارت گذاشته و وقتی به جوش آمد آب آنرا دور بریزید و مجدداْ یک بار دیگر اینکار را تکرار تا تلخی شپله گرفته شود دقت کنید زیادنجوشد چون  ترشی شپله شما نرم میشود .
شپله را بعد ازجوشیدن روی صافی بریزید تا آبش برود یک ساعتی صبر کرده و شپله ها را در شیشه مخصوص ترشی ریخته و روی آن سرکه بریزید وچنانچه دوست داشتید کمی هم نمک اضافه کنید و در آنرا محکم کرده و در جای خنک ویا در یخچال نگهداری کنید بعد از بیست روز الی یکماه ترشی آماده میشود .


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد