برای دخترها و خانم ها (woman and girl) ...

وبلاگ آرایش ، زیبایی ، مد و مدلینگ

برای دخترها و خانم ها (woman and girl) ...

وبلاگ آرایش ، زیبایی ، مد و مدلینگ

جلوگیری از ایجاد عفونت های زنانه.

با انجام کارهای بسیار ساده و بدیهی که شاید هر کسی انها را بداند اما انجام ندهد میشود از بیماری های جنسی زنانه جلوگیری کرد.

یکی از این راه های شست و شوی خود پس از توآلت رفتن است که با وجود اینکه روزانه چندین بار این کار را انجام میدهید شاید هنوز درست بلد نباشید. البته ناراحت نشوید و نگویید که ما مگر بچه ایم چون این واقعیت است و برای خودتان میگوییم ...





 

 



جهت پیشگیری از عفونت های شایع زنان انجام کارهای زیر توصیه می شود :

1- جلوگیری از راه های انتقال با رعایت بهداشت که نقش کلیدی در پیشگیری دارد.
2- تمیز نگه داشتن دستگاه تناسلی : با شست و شوی صحیح چه بسا بتوانیم از بروز بسیاری عوارض جانبی بعدی جلوگیری کنیم. شست و شو باید از جلو به عقب ( ابتدا شستن مجاری ادراری و سپس شستن مجاری مدفوعی ) انجام شود. به علت نزدیکی این دو مجرا به هم با شست و شوی نا مناسب ( عقب به جلو ) باعث رانده شدن باکتری های نواحی مقعد به مهبل می شویم و چه بسا انتقال بیماری مانند کرم اکسیور و انگل ها از مجاری دفعی علایمی هم چون سوزش و خارش مهبل را به همراه دارد. پس برای رعایت بهداشت به طور منظم سطح خارجی مهبل را با آب ولرم شست و شو دهید برای شستن مهبل نیازی به استفاده از صابون نمی باشد. البته در زمان بروز عفونت می شود مجاری دفعی را با صابون بچه غیر معطر و بدون بو شست و شو داد. پس این نکته که حین استحمام از صابون و شامپوی غیر معطر و ملایم استفاده شود و از وان کف و صابون استفاده نکنیم و هنگام شامپو کردن و آب کشیدن موها حین استحمام سر خود را به سمت جلو خم کنید تا شامپو با مهبل و ناحیه تناسلی تماس نیابد. از پودر تالک در اطراف مهبل استفاده نکنید زیرا که پودر تالک رطوبت را در خود نگه می دارد و برای سلامتی مضر است.



هیچ گاه لباس خیس و مرطوب را به تن نکنید چنان چه لباس هایتان خیس شد فورا آن را عوض کنید. پاک و خشک کردن موضع پس از هر بار توالت رفتن از جلو به عقب با استفاده از دستمال کاغذی مناسب و یک بار مصرف اهمیت بسیار دارد چون در غیر این صورت محیط گرم و مرطوب که مناسب رشد بسیاری از میکرو ارگانیسم های بیماری زاست فراهم می شود. البته برای خشک کردن ناحیه تناسلی پس از استحمام می شود از سشوار ( با درجه باد سرد ) استفاده کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد