برای دخترها و خانم ها (woman and girl) ...

وبلاگ آرایش ، زیبایی ، مد و مدلینگ

برای دخترها و خانم ها (woman and girl) ...

وبلاگ آرایش ، زیبایی ، مد و مدلینگ

صورت مساله را پاک نکن ، هوشمندانه انتخاب کن !

اینکه میگویند جای پاک کردن صورت مساله جواب را پیدا کن همیشه هم درست نیست. مثلا پروژه ی فرستادن انسان به مریخ که بزرگترین مشکل این پروژه این است که تکنولوژی بازگرداندن از مریخ هنوز وجود ندارد و فقط میتوان فرستاد و حالا یک شرکت خصوصی افرادی را ثبت نام میکند تا آنها را به مریخ بفرستد و البته گفته که این رفتن بازگشتی را نخواهد داشت و بدین صورت صورت مسئله را پاک کرد!!

یک نمونه دیگر از پاک کردن صورت مساله را در ادامه مطلب بخوانید ...


 

 

 شاید خیلی از ما این داستان معروف را شنیده باشیم که زمانی آمریکایی ها برای اختراع خودکاری که بتوان در فضا با آن نوشت میلیون ها دلار هزینه و سال ها وقت و مقدار زیادی انرژی صرف کردند. اما روس ها راه حل ساده تری داشتند؛ آن ها از مداد استفاده کردند!
این تجربه نشان می دهد که گاهی باید صورت مساله را پاک نه، اما عوض کرد. ما باید صورت مسایل زندگی مان را هوشمندانه انتخاب کنیم.
برای مثال در اینجا صورت مساله آمریکایی ها این بوده که چه طور خودکاری بسازند که در فضا بنویسد و صورت مساله روس ها این که چه طور در فضا بنویسند.
گاهی آن قدر درگیر پرداختن به حل مساله ای از پیش تعیین شده می شویم که فراموش می کنیم می توان صورت آن را جور دیگری نوشت یا اصلاً سعی داریم مساله ای واهی را حل کنیم!

نویسنده (ی ادامه مطلب) : ملیکا بهزادی


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد