برای دخترها و خانم ها (woman and girl) ...

وبلاگ آرایش ، زیبایی ، مد و مدلینگ

برای دخترها و خانم ها (woman and girl) ...

وبلاگ آرایش ، زیبایی ، مد و مدلینگ

چولا (کابلی) درست کنید ... + طرز تهیه

برای مشاهده تصویر در اندازه ی واقعی

بر روی آن کلیک نمائید :


چولا یا کایلی



در این مطلب از سایت www.wandg.ir میخواهیم آموزش درست کردن چولا را بدهیم. بخش عمده ی مواد این غذا را نخود تشکیل میدهد و در کنار آن پیاز و گوجه.

این غذای نخودی (!!) بسیار مقوی و پر کالری میباشد پس اگر نگران وزن و صد البته اضافه وزن خود هستید زیادی میل نکنید و به چند قاشق از آن بسنده کنید وگرنه عواقب آن به عهده ی خودتان است و اینجانب هیچگونه مسئولیتس ندارد!!


   مدت زمان پخت : 20 دقیقه
  مناسب برای 5 نفر

 

 

  مواد مورد نیاز :


کنسرو نخود: 3 تا ( من خودم نخود پختم... چیزی حدود دو لیوان نخود خام)
پیاز: 2 تا درشت
گوجه: 3 تا متوسط
فلفل سبز تند (من نریختم)
تمر هندی
زیره سیاه
نمک، فلفل، زرچوبه
ادویه گراماسالا یا گرم مصالحه




طرز (روش و دستور) تهیه (پخت) : 


نخودی که از شب قبل خیسونده بودم جدا گونه پختم... گوجه رو اینجوری فیله می کنیم و نگینی خرد می کنیم...

پیاز خرد شده رو توی روغن تفت می دیم... پیاز که طلایی شد، همه ادویه ها رو ریختم و تفت دادم تا عطرشون بلند شه.

البته من خیلی تند نکردم.. بعد گوجه ها رو اضافه کردم و با نمک و فلفل خوب تفت دادم مواد رو گوجه ها که نرم شدن نخودهای پخته رو ریختم. اگه دوست دارین فلفل سبز تند رو هم خورد و همینجا اضافه کنین.
تمبر هندی رو یه تیکه توی یه فنجون آب می ریزیم و خوب نرمش میکنیم با دست و بعد آب صاف شده ش رو می ریزیم توی غذامون.
حرارت رو ملایم می کنیم تا مواد هم مزه بشن. این خوراک نباید آبدار باشه!
می چشیم و مزه ها رو میزون می کنیم. به همین راحتی غذای خیلی خوشمزه مون آماده ست
موقع سرو روش کمی گشنیز یا جعفری خرد شده می ریزیم. اون لیمو تزیینی هست! چون ترشی تمبر خیلی خوبه توی این غذا و نیازی به لیمو ترش نیست.
تندیش هم که عالیه.
توش سیب زمینی پخته و نگینی هم میشه ریخت.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد