برای دخترها و خانم ها (woman and girl) ...

وبلاگ آرایش ، زیبایی ، مد و مدلینگ

برای دخترها و خانم ها (woman and girl) ...

وبلاگ آرایش ، زیبایی ، مد و مدلینگ

مایع هایِ دستشوییِ خطرناک ...

 

به گفته ی یکی از پزشکان معروف که در سایت دیلی میل مینویسد ، بسیاری از ترک های دست و انگشتان بر اثر مایع دستشویی غیر استاندارد میباشد.

این پزشک البته گفته است که مشکل را میتوان با ترک استفاده از این مایع ها و جایگزین کردن آنها با صابون های قدیمی (احتمالا صابون زرد مادربزرگ ها!) حل کرد ...


 







 دکتر «مارتین اسکار» در سایت «دیلی میل» در پاسخ به یک بیمار که گفته بود، روی انگشتهایش به خصوص شست دستش ترک ها و زخم های کوچکی در حد یک سانتی متر ایجاد شده، نوشت:«بیماران بیشتر و بیشتری با این مشکل سراغ من می آیند. شما را درک می کنم چون شنیده ام این زخم ها می توانند خیلی آزارنده باشند و آن قدر درد داشته باشند که نگذارند خواب تان ببرد. من هم تا این اواخر کرم های استروئید یا پماد تجویز می کردم و به کار هم نمی آمد... به هر حال، حدود یک سال پیش درباره یک ماده نگهدارنده شنیدم که به طور وسیع در محصولاتی مثل مایع دستشویی یا شامپو، لوسیون، کرم های ضد آفتاب و ... استفاده می شود. این ماده شیمیایی که به نام «Kathon CG» شناخته می شود، در 10 سال گذشته به طور فزاینده ای مورد استفاده بوده و برای جلوگیری از رشد باکتری ها و مخمرها به محصولات اضافه شده. اما این ماده در خیلی ها باعث ایجاد واکنش های آلرژیک می شود.»

وی افزوده است:«اگر استفاده از محصولاتی که این ماده را دارند، کنار بگذارید، پیش بینی می کنم دست تان خوب شود. مایع دستشویی را کامل کنار بگذارید و از صابون های قدیمی برای دستشویی و حمام استفاده کنید. موقع شستن چیزهای دیگر هم همیشه دستکش دست کنید. دست تان به سرعت خوب می شود، اگرچه ممکن است یک یا دو هفته طول بکشد تا کامل بهبود بیابد.»


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد