برای دخترها و خانم ها (woman and girl) ...

وبلاگ آرایش ، زیبایی ، مد و مدلینگ

برای دخترها و خانم ها (woman and girl) ...

وبلاگ آرایش ، زیبایی ، مد و مدلینگ

چطور رانگها را در آرایش کردن به کار بگیریم؟ (مطلب کامل) + تصاویر

در این پست یک مطلبی جمع کرده ایم که مطمئنیم با لب و لوچه تان بازی خواهد کرد! بس که خوب است این مطلب! بس که مامان و توپ است این مطلب! یعنی شاید باورتان نشود ولی هر آرایشگری آرزویش است که این اطلاعات را یکجا و ییهویی ببیند اما نمی بیند و اگر هم در اینجا یعنی سایت ما ببیند به طور قطع بر یقین سه سکته ناقص و دو سکته کامل خواهد زد و از چشم به پایین فلج خواهد شد!

حالا اصلا مطلب راجع به چی هست؟!

راجع به نحوه به کارگیری رنگها در آرایش. همین!!



  



آیا شما هم در انتخاب رنگ نمی توانید خلاق باشید؟ اگر دیدید که همیشه از رنگهای خنثی استفاده می کنید، زمان آن رسیده که یاد بگیرید رنگها را دوست داشته باشید.


پنج راه برای تغییر شیوه روتین آرایش شما بر اساس نظریه رنگ ها

از آنجایی که بی نهایت پالت رنگ وجود دارد، شما باید پیش از آنکه جعبه رنگ های خود را باز کنید، یادبگیرید که چه رنگهایی برای صورت شما مناسب است. برای الهام بخشیدن به شما از مبانی تئوری رنگها استفاده می کنیم.

 



چرخه رنگ ها
بسیاری از متخصصان و هنرمندان عرصه طراحی برای تصمیم گیری درباره سیستم های رنگ در طراحی گرافیکی ، طراحی داخلی و هنر از چرخه رنگ ( به دایره رنگ نیز معروف است) استفاده می کنند. چرخه های متنوعی وجود دارند اما رایج ترین آنها ( قرمز- زرد- آبی) می باشد. ابتدا برخی از عباراتی که شما باید درباره دایره رنگین کمانی بدانید را شرح می دهیم.




رنگهای اصلی
3 رنگی که نمی توانند با ترکیب سایه های دیگر بوجود آیند. رنگهای اصلی رنگ دانه ها عبارتند از قرمز، زرد و آبی.






رنگهای ثانویه
ترکیبی از دو رنگ اصلی ( نارنجی، سبز، بنفش)






رنگهای درجه 3
این رنگها با ترکیب رنگهای اولیه و ثانویه ایجاد می شوند( قرمز- نارنجی، زرد- نارنجی، زرد-سبز، آبی-سبز،آبی-بنفش ، قرمز-بنفش)






رنگ فام  (HUE)
رنگی که در بیشترین شدت خود باشد ( ماژولهای بیرونی چرخه رنگ).






ته رنگ ( TINT)
یک رنگ که به آن کمی سفید اضافه شده باشد.






سایه (SHADE)
رنگی که به آن کمی سیاه اضافه شده باشد






SATURATION

تخمینی از روشنایی یا تیرگی یک رنگ






NEUTRAL

سایه های ایجاد شده توسط ترکیب دو رنگ مکمل






رنگ های مکمل در آرایش
به رنگهایی که مستقیما در تضاد با رنگ دیگر باشد ، رنگ مکمل گفته می شود. جفت های مکمل معروف در میان رنگها عبارتند از آبی و نارنجی، قرمز و سبز، زرد و بنفش. زمانی که باهمدیگر و با سچوریشن مشابه مورد استفاده قرار می گیرند ، درپدیده ای بنام کنتراست همزمان یکی از آنها روشن تر به نظر می رسند. برای داشتن چشمانی گیرا، باید یکی از این سایه ها را روی پلک کار کرد و از رنگ دیگر بعنوان خط چشم استفاده نمود. برای ایجاد تکامل بیشتر ، یکی از رنگهای مکمل را خیلی کم استفاده کنید و اجازه دهید رنگی که مهیج تر است در کانون توجه قرار گیرد.ما یک رژ لب گیلاسی را با یک سایه سبز روشن درگوشه چشم همراه کردیم.





استفاده از تئوری رنگ ها برای آرایش جدید
مشابه رنگ مکمل ، یک جفت تم مکمل تفکیک شده رنگیست که بوسیله مکمل خود محدود شده باشد. برای مثال، رنگ فیروزه ای ملایم را در کنار رژ لبی که هایلایت زرد- نارنجی دارد استفاده کنید، گونه ها را هم با سایه قرمز- نارنجی آرایش کنید و نمای روشن صورت را با هلویی براق متعادل کنید. این رنگ بندی چهره یک تاثیر بصری مشابه بدون کنتراست همزمان به صورت می دهد.






رنگ های مشابه در میکاپ صورت

سه یا چهار رنگ همجوار با هم در یک دایره رنگی باعث بوجود آمدن آرامش و هماهنگی در چشمها می شود. از آنجاییکه رنگ سایه های خیلی به هم نزدیکند ، زیبایی چهره را با ماتی و بافت خود حفظ می کند. درحالیکه ما می خواهیم رنگ بنفش- قرمز، قرمز، قرمز-نارنجی، را به نمایش بگذاریم، بخش نارنجی چرخه رنگ با هر سه یا چهار رنگ همسایه هماهنگ خواهد شد. از سایه هلویی روی پلک بالایی و کمی پودر مرجانی براق روی گونه ها استفاده کنید. برای لبها از سرخابی تند استفاده کنید.






رنگ های تک رنگ در میکاپ صورت

در این طرح رنگ از همه ته رنگ ها و سایه های موجود در یک هیو دیده می شود. در آرایش کردن، رنگ زرد به خودی خود یک پالت بزرگ تک رنگ محسوب می شود. برای بالای چشمها از رنگ خاکی دودی ( یک سایه از رنگ زرد) با رنگ زرد ملایم براق استفاده کنید. اگر می خواهد روی پوست بیشتر از رنگها استفاده کنید ، پیشنهاد می کنیم که از رنگ هایلایت زرد طلایی استفاده کنید. حتی اگر رنگهای روشنی مثل زرد را انتخاب کردید، در نهایت کار شما آرایشی آرامش بخش در یک پالت تک رنگ خواهد بود.






رنگ های جدید در میکاپ صورت
آرایش تند دوست دارید؟ رنگ های سه گانه رنگین کمان می توانند به شما کمک کنند. این پالت رنگها را بطور مساوی روی چرخه رنگ قرار می دهند- معمولا رنگ ثانویه سبز، بنفش و نارنجی. برای جلوگیری از مصرف بیش از اندازه مواد آرایشی ، یک رنگ بعنوان تکیه گاه انتخاب کرده و با ته رنگ ها و سایه های رنگهای سه گانه دیگر برای حفظ توازن آن استفاده کنید. برای مثال، برای سایه چشم بنفش یاقوتی ، می توانید روی گونه ها و لب ها از رنگ هلویی استفاده کنید.





نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد