برای دخترها و خانم ها (woman and girl) ...

وبلاگ آرایش ، زیبایی ، مد و مدلینگ

برای دخترها و خانم ها (woman and girl) ...

وبلاگ آرایش ، زیبایی ، مد و مدلینگ

قضاوت ها و پیش داوری های اشتباه!

وقتی شما در مورد چیزی زود قضاوت میکنید کوچکترین اتفاقاتی را که حتی ربطی به موضوع هم ندارد به آن موضوعی که قضاوت کرده بودید ربط میدهید و برای خود بهانه تراشی و دلیل بافی میکنید و کم کم یقین پیدا میکنید.

عکس زیر را نگاه کنید! الآن مثلا اگر فردی که گل کاکتوس دستش است بخواهد دست چپش را بالا بیاورد و آرام کاکتوس را لمس کند ، آن فردی که پشت دیوار ایستاده فکر میکند وی دو دستی دارد یک گرز سنگین آهنی را برای ضربه زدن به وی آماده میکند! پس سعی کنید با قضاوت های خود روبه رو شوید و نگذارید شاخُ برگ بگیرند...




 

 



پیش داوری، این خوراک روزمره ما !

در روزهای بعد نسبت به رفتارش حساس می­شی. هرحرکت یا رفتارش به نظرت معنی­ دار میاد و همه­ ی اون­ها رو به یک سمت سوق می­دی:
اون دیگه بهت علاقه­ای نداره!

زاویه­ ی 2:
امروز نامزدت از صبح بدشانسی آورده بود اون از اول صبح که فهمیده بود دیشب که گوشیش افتاده بود توی آب اسپیکرش سوخته بود. یعنی اساسی­ترین قطعه­ اش!
اون هم گوشیش رو گذاشته بود توی خونه چون فعلاً قابل استفاده نبود. بعد از چند بارکه تو تماس گرفتی برادرش گوشیش رو دیده بود و ناچاراً رد تماس داده بود. بعد هم گوشیش رو خاموش کرده بود .
توی محل کار سرش خیلی شلوغ شده بود. یک هفته بود اوضاع بحرانی بود. یک لحظه فکر کرد کاش گوشیش خراب نشده بود و می­تونست برای دقایقی هم که شده باهات حرف بزنه. خدا رو شکر که این هفته­ ی سخت داشت تموم می­شد.
بعد از فراغت از کار با اشتیاق به سمت خونه­ تون اومد تا با هم بیرون برید و اون دو قراری رو که کنسل کرده بود رو جبران کنه. اما احساس کرد تو خسته هستی. شاید هم از چیزی ناراحت بودی که نمی­خواستی بگی. اون فکر کرد حتماً مشکل شخصی ای داری که بی­ادبیه وقتی خودت دوست نداری راجع بهش صحبت کنی ازت بپرسه.

چون وقتی خودش از مسئله­ای ناراحته دوست داره شخصاً موضوع رو در خلوت حل کنه و دوست نداره کسی ازش چیزی بپرسه که اون مجبور بشه حاشیه بره یا بهانه بیاره.
به هر حال نامزدت فکر می­کنه شرایط روحی تو زیاد برای بیرون رفتن مساعد نیست. احتمالاً سرت خیلی شلوغ بوده  که حتی باهاش تماس نگرفتی و نفهمیدی که گوشیش خرابه که حتی در این مورد هیچ حرفی نزدی!
و اون سکوت می­کنه. سکوت می­کنه و سوال­های بی­جوابش رو از تو نمی­پرسه و منتظر می­مونه بعداً خودت به اونها جواب بدی.
در روزهای بعد تو خسته و بهانه­گیر شدی. انگار داری تاوان مشکلاتت رو از اون پس می­گیری. اون شاهد اینه که تو بی­خود و بیجهت باهاش بدرفتاری و بهانه­ گیری می­کنی. و اون سکوت می­کنه، سکوت می­کنه و و صبر می­کنه تا تو مشکلت رو حل کنی و به شرایط عادی برگردی.

دو هفته­ ی بعد:
زاویه­ ی 1:
واقعاً احساس می­کنی در روابطت با نامزدت به بن­ بست رسیدی. اون حتی دلیل ناراحتی تو رو ازت نمی­پرسه و به بی­توجهی­ هاش ادامه می­ده. هیچ توضیحی هم برای کارهاش نداره. انگار رفتارهاش به نظرش خیلی موجه میان. واقعاً که دیگه باید گفت این دیگه خیلی پرروییه!

زاویه­ ی 2:
تو دو هفته­ ست عصبی و حساس شدی و نامزدت دیگه تحمل رفتارت رو نداره. هر چقدر بهت زمان می­ده تو به رفتار عادی گذشته­ ت بر نمی­گردی و او هم مثل تو فکر می­کنه دیگه باید تکلیف این وضعیت رو روشن کنه.
و روشن کردن تکلیف این وضعیت تبدیل میشه به یک دعوای درست و حسابی.
هر دو طرفتون وقتی حرف­های طرف مقابل رو می­شنوید تعجب می­کنید که او شما رو به چه رفتارهایی متهم می­کنه که حتی روحتون هم ازش خبر نداره و این به دلخوری شما اضافه می­کنه. این دعوا به غیر از تخریب هیچ نتیجه­ ای نداره و خودتون هم نمی­تونید بفهمید کی، چرا و چه جوری همه چیز این قدر به هم پیچیده شده و با این کوه سوء تفاهم باید چی کار کنید.

اما من می­دونم کی این اتفاق افتاد:
وقتی در مقابل سوال­های بی­جوابتون سکوت کردید، سکوت کردید و سکوت کردید.
وقتی از طرف مقابلتون انتظار داشتید که فکر شما رو بخونه. وقتی به تفاوت نگرش، خواسته­ ها و رفتارهاتون که ناشی از اختلاف جنسیت شماست بی­ توجه بودید و فکر می­کردید طرف مقابلتون عیناً مثل شما فکر و رفتار می­کنه.
وقتی زن با سکوتش داره از مرد به خاطر کاری که چند ساعت پیش انجام داده توضیح می­خواد و مرد که اصلاً اون کارش رو فراموش کرده سکوت زن رو ناشی از خستگی، بی­حوصلگی یا شاید هم بی­توجهی می­دونه.

دو خواهش!:
1.  به یاد داشته باشید انسان ها هر کدومشون یک دنیای متفاوت­اند یک رفتار از طرف شما ممکنه یک علامت متفاوت از اون چه که شما واقعاً میخواهید برای طرف مقابلتون باشه.به خصوص زن و مرد که حتی خیلی جاها با هم در تضاداند و نقطه­ی مقابل و مکمل هم هستند و زبان رفتار مشترکی ندارند. یا اصلاً ممکنه شما پیش­زمینه­ی ذهنی بدی نسبت به یک رفتار داشته باشید و از اون منظوربدی رو برداشت کنید در حالی که طرف مقابلتون اصلاً چنین منظوری نداشته.
پس همین الآن به خاطر بسپریم این که از طرف مقابلمون بخواهیم فکرمون رو بخونه توقع کاملاً بی­جا و اشتباهیه و ریشه­ی بسیاری از سوء تفاهم­هاست.

2.  نقاط کور،سوء تفاهم­ها،سوال­ها و دلخوری­هاتون رو تلنبار نکنید که به کوهی غیرقابل جابه­جا شدن تبدیل بشن.سعی کنید قبل از اتمام هر روز مسائل و مشکلات اون روز رو حل کرده و به فردا محول نکنید .البته در صورتی که هم طرف مقابلتون و هم شما به یاد داشته باشید که به جای انتقاد دوستانه به جنگی که از ابتدا فکر می­کنید برنده­ش خودتون هستید با طرف مقابلتون نرید.همیشه به یاد داشته باشید حتی اگر در ابتدا اصلاً این طور به نظر نرسه بعد از شنیدن حرف­هاش ممکنه به این نتیجه برسید که او هم حداقل به اندازه­ی شما یا حتی بیشتر از شما حق داشته !




  :  www.skyqueen.blogfa.ir

نویسنده: ملیکا بهزادی



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد