برای دخترها و خانم ها (woman and girl) ...

وبلاگ آرایش ، زیبایی ، مد و مدلینگ

برای دخترها و خانم ها (woman and girl) ...

وبلاگ آرایش ، زیبایی ، مد و مدلینگ

مشکلات زندگی و بزرگی آنها و توان حل کردن آنها!

این مطلب راجع به مشکلات زندگی ما و بزرگی هر کدام از آنهاست و توانی که به ما برای حل آن مشکل داده شده است. هر وقت احساس بدبختی کردید و فکر کردید که با بزرگترین و سخت ترین مشکل دنیا دستُ پنجه نرم میکنید بدانید که اشنباه میکنید! مشکلی را که شما دارید به همان اندازه توان حل کردنش را هم دارید.

در واقع مشکلات زندگی اصلا آنهایی که فکر میکنید نیستند بلکه آنهایی هستند که در یک روز خیلی معمولی شما را در خودش گرفتار میکنند. به قول آقای متولیان سوز برف کشنده تر از خود برف است...

 




 


کداممان خوشبخت تریم؟


 جمله تکان خوردم. ابهت مشکلم در نظرم خرد شد. فهمیدم چون قبلاً فقط به مشکل خودم خیره شده بودم آن را بزرگ می دیدم. اما حالا در کنار مشکل بزرگتری ناچیز به نظر می آمد. از اینکه پیش دوستم اظهار عجز کرده بودم از خودم خجالت می کشیدم. او در تمام این سال ها با این بیماری دست و پنجه نرم می کرده و هیچ وقت حرفی نزده است؟
در عین ناباوری همان روز خبر فوت یکی از آشنایان را به علت سرطان شنیدم. هرگز فکرش را هم نمی کردم، خدایا یعنی او در تمام این سال ها به این بیماری مبتلا بوده؟ آن شخصیت مثبت اندیش که هرگز لبخند از لبش جدا نمی شد؟ هیچ وقت از این موضوع کوچکترین حرفی به میان نیاورده بود.
خدایا مرا ببخش که هرگز این همه دلیل برای شکرگزاری از تو را ندیدم و چشمانم همیشه به دنبال دلایل کوچکی برای ناسپاسی گشته است.
حالا دیگر احساس می کردم انگار مشکل من آنقدرها هم که فکر می کردم بزرگ و غیرقابل حل نیست و حتماً راه حل هایی هم دارد.
انگار آن روز حقیقتی می خواست خودش را به من ثابت کند.
من همان شخصیت یک ساعت پیش بودم که گمان می کرد به آخر زندگی رسیده است و مشکلم هم همان بود. پس چه چیزی تغییر کرده بود؟ من نوع نگاه کردنم را تغییر داده بودم. پس ما همان طور می بینیم که نگاه می کنیم.
پیش از این یک سنگ کوچک در مسیر زندگیم بود و من آن قدر به آن خیره شده بودم که دیگر اطرافش را نمی دیدم. نمی دیدم که جاده زندگی چقدر وسیع است و می توان از کنار این سنگ کوچک گذشت و با دور شدن از آن و به پیش رفتن دیگر آن را ندید و اهمیتی نخواهد داشت. نمی دیدم که تخته سنگ های بزرگتری در اطراف مسیر من هست که این سنگ چه قدر در مقابل آن ها ناچیز است و خدا را شکر که آن ها در سر راه من قرار نگرفته اند.
در جاده زندگی همه ما این سنگریزه ها وجود دارد اما یقین داشته باشید خداوند هرگز راه زندگی هیچ کس را کاملاً سد نخواهد کرد. باید راهی باشد، باید راهی باشد... و شما آن را پیدا خواهید کرد.


خداوند بزرگ و بلند مرتبه تمام عوامل و اسباب خوشبختی را در این دنیا برای فراهم آورده و همه آن ها در خدمت ما هستند. اما فقط یک جای خالی کوچک کافیست تا ما انسان های ناسپاس به آن جای خالی خیره شویم و سایر نعمت ها را نبینیم.

ما انسان ها برای این که احساس خوشبختی کنیم به یک کلکسیون شامل هزار و یک دلیل نیازمندیم اما فقط نبودن یکی از آن ها باعث می شود تا باور کنیم بدبخت ترین موجود روی این کره خاکی هستیم! به هر حال فرقی نمی کند چون ما هرچه دارا باشیم انگار چشم ما فقط توانایی دیدن نداشته ها را دارد و تا وقتی به نداشته هایمان چشم دوخته ایم احساس خوشبختی نخواهیم کرد و من به شما خبر می دهم که این کمبود ها و نداشتن ها پایانی ندارد چون قانون زندگی این دنیا این است که همواره بدی و خوبی در کنار هم خواهند بود.
پس تا وقتی یاد نگیریم به خاطر داشته هایمان شاد باشیم هرگز فرصت خوشبخت بودن پیدا نخواهیم کرد.

آیا به این سوال ها فکر کرده اید؟
چند میلیون کودک بی سرپرست در این دنیا وجود دارند؟
در روز چند کودک با نقص عضو به دنیا می آیند؟
در دنیا چقدر انسان جنگ زده و آواره در آرزوی یک سرپناه و یک وعده غذای گرم هستند؟
هم اکنون چند نفر هستند که با تمام وجود آرزومند شرایط شما هستند؟
این قانون برای همه ما وجود دارد.
آیا شما می توانید بگویید مشکل شما از بزرگترین مشکل موجود در این دنیا بزرگ تر و سخت تر است؟


آیا می دانستید اگر شما دارای:

خانواده
سلامتی
امنیت
هنر و مهارت کاری
مقبولیت اجتماعی
و...
هستید چقدر خوشبختید؟

کمی بگردید حتما دلایل بسیار زیادی برای خوشبخت بودن پیدا می کنید.
بیایید همگی عادت کنیم به داشته هایمان فکر کنیم. آن ها خیلی بیشتر و در دسترس تر از خلاهایمان هستند.
تغییر دادن عادت ها در ابتا سخت، ولی ممکن است.
در یک جمع دوستانه بنشینید. تا زمانی که سکوت کرده اید و به زندگی یکدیگر چشم دوخته اید بی آنکه خبر داشته باشید هر یک از شما آرزومند زندگی دیگری هستید. زیرا خاصیت زندگی ما این است که دورنمای بسیار فریبنده ای دارد.
اما سر صحبت را باز کنید و از مشکلاتتان بگویید. خواهید دید افرادی که به نظر شما خوشبخت ترین می آمده اند مشکلاتی را بیان می کنند که از دید شما یک لحظه هم قابل تحمل نیست.
من دوست معلولی داشتم که آرزو داشت کاش سالم بود و دوست سالمی داشتم که آرزو داشت کاش به جای او می بود تا قدری از حمایت بهره مند شود زیرا خانواده اش او را به حال خودش رها کرده بودند و با سن کمی که داشت مجبور بود ساعت های ناتمام با شرایط سخت و پر مشقت به کار بپردازد.



این داستان را شنیده اید:
روزی استادی به شاگردانش که هر کدام آرزو داشتند بار مشکل دیگری را به دوش بکشند فرصتی داد تا خودشان مشکلشان را انتخاب کنند. همه باید مشکلاتشان را در وسط میدان شهر می ریختند و بعد هر کس یکی از آن ها را انتخاب می کرد.
می دانید دست آخر چه اتفاقی افتاد؟ هر کس مشکل خودش را برداشته بود!
چون خداوند به هرکس مشکل خودش را می دهد.
آن خداوند است که می داند کدام شانه ها برای برداشتن بارهای سنگین قوی ترند و کدام یکی از آن ها قدرت کم تری دارند.
بدانید! همه ما سنگینی یکسانی را بر روی شانه هایمان حس می کنیم و همین طور به میزان مساوی دلیل بای شاد بودن داریم چون هیچ کس عادل تر از خداوند وجود ندارد.
خداوند بسیار بسیار عادل تر از آن است که مشکلی را در سر راهمان قرار دهد که نتوانیم آن را از سر راه برداریم.

پس اگر خدا مشکلی به تو داد بدان که توانایی حل آن را در تو دیده است.


گمان ما چیست؟

آیا گمان می کنیم کوچکترین پدیده ای در این دنیا از اراده ی خداوند خارج است؟

آیا گمان می کنیم خداوند به صلاح ما واقف نیست؟
آیا گمان می کنیم ما انسان ها بهتر می توانیم عدالت را در زمین حکم فما کنیم؟
آیا واقعاً این گونه گمان می کنیم؟؟؟

...

در هنگام بروز هر مشکلی با خود فکر کنیم آیا خود مسئول بروز آن بوده ایم؟ در غیر این صورت اگر این مشکل از طرف خداوند است پس درون آن هدیه ای است زیرا:
(وقتی خداوند می خواهد به شما هدیه ای بدهد آن را در مشکلی می پیچد، هر چه مشکل بزرگتر باشد هدیه بزرگتر
 است: آنتونی رابینز)



  :  www.skyqueen.blogfa.ir

نویسنده: ملیکا بهزادی



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد